درباره ما

وبلاگ

تخصصی نوآوران برق

شروع همکاری خدمات ما

دوربین مداربسته دید در شب

چکیده مقاله :

تابحال از خود پرسیده اید که دوربین های مداربسته چگونه در تاریکی تصویر برداری میکنند؟ آیا میدانید چه تکنولوژی در پس این دوربین ها نهفته است؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات خود را دریافت کنید

تاریخ ویرایش: ویرایش نشده
دسته بندی : امنیت
دوربین مداربسته دید در شب

در تکنولوژی های دوربین مداربسته ی سال های اخیر فناوری دید در شب در تمامی دوربین های مداربسته ی AHD و همچنین دوربین های مداربسته ی IP وجود دارد و بسته به نوع , برند و قیمت دوربین ها کیفیت دید در شب آن ها متفاوت می باشد. در بازار کنونی که دوربین های مدار بسته با برند های مختلفی وجود دارند و قیمت های پایینی نیز دارند به علت کیفیت خوب لنز و تصویر برداری و همچنین مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی رواج خوبی پیدا کرده اند در تکنولوژی دید در شب و سایر ویژگی ها و حساسیت ها قابل مقایسه با دوربین های برند ها مطرح نیستند و برد دید در شب آنها بسیار پایین تر می باشد و برای استفاده در کارخانه ها و مکان هایی با مساحت های زیاد مناسب نمیباشند. ولی به علت قیمت پایین و کارکرد عالی طرفداران زیادی دارند. ولی اگر کیفیت و همچنین حساسیت های مختلف و دید در شب قوی را میخواهیم حتما می بایست به سراغ برند های مطرح برویم.

دوربین مداربسته دید در شب

دوربین های مداربسته دید در شب چگونه کار میکنند

این دوربین های مداربسته سنسور های حساس به نور دارند و وقتی نور محیط خیلی کم می شود این سنسور ها با فعال کردن ماژول های مادون قرمز یا همان IR ها طیف مادون قرمز را به محیط ارسال کرده و از طریق این طیف تصاویر را به صورت سیاه و سفید توسط لنز جمع اوری کرده و برای ضبط کردن به دستگاه ضبط تصاویر ارسال میکند. این IR ها بسته به نوع دوربین تعداد بیشتر یا کمتر و همچنین از کیفیت های متفاوتی برخوردار هستند. و دارای برد های متفاوتی می باشند و از 30 متر به بالا با توجه به کیفیت لنز می باشند و در هنگام خرید دوربین های مداربسته حتما میبایست این ویژگی را تست کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمود.

دوربین مداربسته دید در شب

تست دید در شب دوربین مداربسته

برای تست دید در شب دوربین های مداربسته و اطمینان از سالم بودن آن باید این دوربین را در فروشگاه به دستگاه DVR یا NVR متصل نمود و ابتدا تصویر برداری عادی را تست نموده و پس از اطمینان از سلامت تصویر برداری عادی , تار نبودن تصاویر , خراب نبودن ترکیب رنگ و عدم پرش تصاویر  دست را جلوی لنز به نحوی قرار دهیم که نور به لنز و سنسور ها نرسد در آن هنگام صدای ضعیفی از دوربین شنیده میشود که نشان از عمل کردن سنسور دید در شب دوربین مداربسته میباشد و بعد از آن صدا IR ها روشن میشوند که چراغ های کوچک قرمز رنگی هستند. سپس دست را از جلوی دوربین برداشته و مشاهده میشود که تصویر چند ثانیه سیاه و سفید می باشد و این عملکرد دوربین نشان از سلامت تصویر برداری آن در شب می باشد. اگر با برداشتن دست از جلوی لنز دوربین همچنان تصاویر رنگی باشد و IR ها همچنان خاموش باشند دید در شب دوربین دچار مشکل خواهد بود.

البته دوربین هایی به تازگی وارد بازار شده اند که دید در شب رنگی دارند و برند های مطرحی چون داهووا و هایک ویژن این امکان را فراهم کرده اند که به علت تکنولوژی بالا و همچنین لنز قدرتمند دارای قیمت های بسیار بالاتری می باشند.

دوربین مداربسته دید در شب

انتخاب دوربین مداربسته با دید در شب مناسب

ابتدا می بایست مکانی را که میخواهیم تحت نظارت قرار دهیم به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. این بررسی عبارت است از حداکثر طولی که قرار است این دوربین مدار بسته تحت پوشش قرار دهد , کیفیت مورد انتظار از دوربین و حداقل و حداکثر وضوح مورد نیاز برای دیدن چهره ی افراد و همچنین خواندن پلاک ماشین ها و همچنین تعداد دوربین مورد استفاده در محیط و بررسی قیمت و مقرون به صرفه بودن و مهم ترین موضوع برد دید در شب دوربین های مداربسته می باشد.
با بررسی دقیق این مباحث توسط افراد متخصص در این زمینه میتوان بهترین انتخاب را چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ کیفیت داشته باشیم. گروه نوآوران برق با چندین سال تجربه و تخصص در این مورد آماده ی مشاوره و اجرای پروژه های شما با کیفیت عالی و قیمت های فوق العاده مناسب می باشد.
دوربین مداربسته دید در شب


مقالات مرتبط

5609 بازدید 0 زمان مطالعه: 15 دقیقه تاریخ انتشار: 27 خرداد، 1398

طراحی و نصب دوربین های مدار بسته

طراحی و اجرای دوربین های مدار بسته امروزه یکی از مهمترین نکا...

5111 بازدید 0 زمان مطالعه: 10 دقیقه تاریخ انتشار: 07 تیر، 1398

سیستم اعلام حریق چیست و چه کاربردی دارد

همانطور که همه ما میدانیم ، سالانه چندین آتشسوزی در سراسر جه...

2833 بازدید 0 زمان مطالعه: 5 دقیقه تاریخ انتشار: 20 شهریور، 1398

دوربین مداربسته انالوگ

دوربین های مداربسته از منظرهای مختلفی دسته بندی میشوند که یک...

2876 بازدید 0 زمان مطالعه: 5 دقیقه تاریخ انتشار: 21 شهریور، 1398

نصب دوربین مداربسته برای چه اماکنی مناسب است؟

در این مقاله به شما خواهیم آموخت که چه اماکنی نیاز به چه نوع...

4525 بازدید 0 زمان مطالعه: 5 دقیقه تاریخ انتشار: 21 شهریور، 1398

دوربین مداربسته و کیفیت ضبط تصاویر آن

در این مقاله به بررسی انواع کیفیت های ضبط تصاویر توسط دوربین...

5242 بازدید 0 زمان مطالعه: 5 دقیقه تاریخ انتشار: 23 شهریور، 1398

ده ویژگی دوربین مداربسته خوب

در این مقاله به بررسی 10 ویژگی برتر دوربین های مداربسته خوب...

0 نظر

یک نظر ثبت کنید