درباره ما

وبلاگ

تخصصی نوآوران برق

شروع همکاری خدمات ما

هشت ویژگی مناسب برای خرید دستگاه DVR

چکیده مقاله :

در این مقاله هرآنچه که باید درباره خرید دستگاه dvr بدانید را به شما خواهیم آموخت. به شما خواهیم گفت که چه دستگاهی برای شما مناسب است و باید چه دستگاه ضبط دیجیتالی تصاویر را تهیه نمایید

تاریخ ویرایش: 23 شهریور، 1398
دسته بندی : امنیت
هشت ویژگی مناسب برای خرید دستگاه DVR

برای تصمیم گیری درباره خرید دستگاه ضبط تصویر دیجیتال حداقل باید 8 نکته مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوان یک انتخاب درست انجام داد . اما پیش از آنکه بخواهیم این 8 مورد را شرح دهیم نیاز است تا چند مفهوم ابتدایی درباره کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مدار بسته را توضیح دهیم.

هنگامی که تصاویر ارسال شده از سمت دوربین های مداربسته را در صفحه های نمایش مشاهده میکنیم ، دارای کیفیت تصاویر بسیار خوبی هستند. اما این تصاویر با همین کیفیت ذخیره سازی نمیشوند. بلکه غالبا کیفت آنها اندکی تقلیل میابد.

در حالت کلی برای کیفیت های ضبط تصویر دستگاه های DVR میتوان سه حالت زیر را درنظر گرفت:

1) حالت D1 : این کیفیت بهترین کیفیت موجود برای دستگاه های DVR است که رزولوشنی معادل 704*576 دارند که کیفیت خوبی به حساب می آید. 

2) کیفیت تصویر Half D1 : کیفیت این تصویر از حالت قبلی کمتر است ولی در کل کیفیت بدی نبوده و کاربر پسند است. رزولوشن این نوع تصاویر 704*288 است.

3) تصاویر CIF : این مورد دارای پایین ترین کیفیت تصویر از دو حالت قبلی میباشد که رزولوشن آن 352*288 میباشد . 

حال که با این عناوین و تعاریف آشنا شدیم به 8 نکته مهم در انتخاب دستگاه DVR میپردازیم. درواقع این مطلب یک راهنمای خوب برای انتخاب دستگاه های ضبط تصاویر یا همان DVR میباشد. 

1) تعداد دوربین های مداربسته

یکی از مهمترین فاکتورهایی که برای انتخاب دستگاه DVR باید درنظر گرفت ، همین تعداد دوربین مورد نیازی است که باید نصب شوند. معمولا دستگاه های DVR دارای 1 ،4،8 ، 16 و یا 64 کانال دوربین دارند که میتوان به هریک از کانال ها یک دوربین مداربسته متصل نمود . 

2) قابلیت ضبط صدا توسط دوربین های مداربسته 

اگر برای ضبط صدای محیط برنامه ای دارید و دوربین هایی با میکروفون های ضبط صدا مدنظرتان است ، باید دستگاهی را انتخاب کنید که حداقل دارای 1 کانال ورودی صدا باشد تا بتوان صدایی که از طریق کابل صوتی از دوربین به دستگاه منتقل میشود را ضبط نمود . 

3) تعداد فریم ضبط شده در هر ثانیه یا FPS

FPS  همان فریم بر ثانیه است . یعنی تعداد تصویری که دستگاه در هر ثانیه ثبت و ضبط میکند . اگر دستگاهی دارای 100 FPS باشد و 4 کانال داشته باشد ، این بدان معنی است که هر یک از کانال های دستگاه DVR دارای قدرت ضبط 25 FPS هستند. پیشنهاد میشود از دوربین هایی با FPS پایین استفاده نکنید! چرا که تصاویر ضبط شده با FPS 5 و کمتر بعنوان مدرک برای دادگاه ها ارزش ندارند!

4) زمان ضبط تصاویر دوربین های مداربسته در دستگاه DVR

هر دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال یا همان DVR برای ضبط تصاویر نیاز به یک حافظه یا همان  هارد ذخیره سازی دارد. میزان فضای این هارو و حافظه بستگی به تعداد دوربین های متصل به دستگاه ، FPS و کیفیت ضبط تصاویر دارد . در این مرحله مشتری باید بین کیفیت و حافظه یک انتخاب میانه و مناسبی داشته باشد . 

5) فشرده سازی تصاویر

همانطور که بیان شد ، حجم و کیفیت تصاویر بطور مستقیم با میزان حافظه ارتباط دارد . در حال حاضر اکثر دستگاه ها از الگوریتم فشرده سازی H264 استفاده میکنند که این الگوریتم نسبت به الگوریتم های jpeg و mpeg چتدین برابر کم حجم تر است. 

6) تعداد نمایشگر یا مانیتور متصل به دستگاه DVR

اکثر دستگاه های ضبط دیجیتال یا DVR دارای یک خروجی HDMI و یک خروجی VGA میباشد. ولی بعضی از نمایشگر ها برای تامین تغذیه خود توسط کابل دیگری به دستگاه متصل میگردند که با وجود پورت های HDMI و VGA این اتفاق نمیافتد . 

7) دسترسی ، کنترل و نظارت از راه دور

اگر کاربری برای کنترل و نظارت نیاز به کنترل از راه دور داشته باشد ، باید دستگاه قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد که این از ویزگی دستگاه های NVR  میباشد و بهتر است از این دستگاه ها استفاده کرد . 

8) امکان تهیه نسخه پشتیبان یا بک آپ 

برای استفاده از تصاویر ضبط شده در زمان بروز مشکلات ، همواره نیاز به تهیه بک آپ تصاویر احساس میشود . دستگاه هایی که قابلیت اتصال به cd writer را دارند میتوانند بسیار آسان این تصاویر را به لوح های فشزده منتقل نمود. 

البته این عمل با یو اس بی یا همان فلش نیز قابل انجام است به شرط اینکه دستگاه از فلش مموری ها نیز پشتیبانی کند . 

همانطور که مطالعه فرمودید ، این نکات از اهمیت بالایی برخوردارند که در هنگام خرید حتما باید به آنها توجه کنید. برای انتخاب دقیقتر دستگاه های dvr با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان دوربین مداربسته ما بهره مند شوید.


مقالات مرتبط

5617 بازدید 0 زمان مطالعه: 15 دقیقه تاریخ انتشار: 27 خرداد، 1398

طراحی و نصب دوربین های مدار بسته

طراحی و اجرای دوربین های مدار بسته امروزه یکی از مهمترین نکا...

5123 بازدید 0 زمان مطالعه: 10 دقیقه تاریخ انتشار: 07 تیر، 1398

سیستم اعلام حریق چیست و چه کاربردی دارد

همانطور که همه ما میدانیم ، سالانه چندین آتشسوزی در سراسر جه...

2840 بازدید 0 زمان مطالعه: 5 دقیقه تاریخ انتشار: 20 شهریور، 1398

دوربین مداربسته انالوگ

دوربین های مداربسته از منظرهای مختلفی دسته بندی میشوند که یک...

2885 بازدید 0 زمان مطالعه: 5 دقیقه تاریخ انتشار: 21 شهریور، 1398

نصب دوربین مداربسته برای چه اماکنی مناسب است؟

در این مقاله به شما خواهیم آموخت که چه اماکنی نیاز به چه نوع...

4537 بازدید 0 زمان مطالعه: 5 دقیقه تاریخ انتشار: 21 شهریور، 1398

دوربین مداربسته و کیفیت ضبط تصاویر آن

در این مقاله به بررسی انواع کیفیت های ضبط تصاویر توسط دوربین...

5255 بازدید 0 زمان مطالعه: 5 دقیقه تاریخ انتشار: 23 شهریور، 1398

ده ویژگی دوربین مداربسته خوب

در این مقاله به بررسی 10 ویژگی برتر دوربین های مداربسته خوب...

0 نظر

یک نظر ثبت کنید