درباره ما

وبلاگ

تخصصی نوآوران برق

شروع همکاری خدمات ما

دستگاه تولید ذغال فشرده و بخش های مختلف آن

چکیده مقاله :

دستگاه ذغال، نامی که در حال حاضر زیاد آن را می شنوید و مشریان زیادی را برای خود دست و پا کرده است. در این مقاله قصد داریم شما را با این دستگاه بیشتر آشنا کنیم.

تاریخ ویرایش: ویرایش نشده
دسته بندی : راه اندازی
دستگاه تولید ذغال فشرده و بخش های مختلف آن

 قسمت های مختلف دستگاه ذغال فشرده

دستگاه ذغال را می‌توان به بخش های زیر تقسیم کرد.

  1. دستگاه سرند
  2. دستگاه خشک کن
  3. سیکلون
  4. دستگاه اکسترودر
  5. کوره

سرند

 این بخش که در قسمت ابندایی مسیر تولید قرار دارد وظیفه تفکیک و خالص سازی مواد اولیه را برعهده دارد.
در این قسمت ابتدا خاک اره را بر روی دستگاه سرند ریخته و دستگاه سرند با توجه به سوراخ هایی که برروی سینی آن قرار دارد خاک اره های ریز و درشت را از هم تفکیک می‌کند. عملکرد صحیح این بخش برای داشتن محصولی مناسب بسیار مهم خواهد بود و مستقیما بر روی کیفیت محصول نهایی تاثیر می‌گذارد.

قسمت سرند دستگاه ذغال فشرده

عملکرد کلی این بخش به این صورت است که یک موتور در این بخش کناری و یا زیرین این دستگاه قرار دارد و با تسمه‌ای به قسمت نیمه متحرک (سینی) سرند وصل می‌شود، در هنگام شروع به کار موتور با انتقال حرکت به بخش سینی سرند باعث تکان خوردن سینی سرند می‌شود و با توجه به طراحی شیب دار دستگاه باعث جابجایی خاک اره بر روی سرند می‌شود و بدین ترتیب خاک اره بر اساس اندازه آن تفکیک می‌شود، بدین صورت که خاک اره های ریز به بخش زیر سینی و خاک اره های درشت از قسمت انتهایی سرند خارج می‌شوند. 

دستگاه خشک کن

پی از این مرحله و جداسازی خاک اره ها، نوبت به مرحله خاشک کردن و رطوبت گیری از خاک اره فرار می‌رسد. مرحله خشک سازی معمولا به دو شکل انجام می‌پذیرد یا به صورت لوله‌های مارپیچی طولانی و یا بصورت یک لوله دوار که خاک اره داخل آن ریخته می‌شود، می‌باشد.

سیکلون

پس از مرحله خشک سازی خاک اره ها داخل یک مخزن مخروطی که به آن سیکلون گفته می‌شود، ریخته می‌شوند.

قسمت سیکلون دستگاه ذغال فشرده

دستگاه اکسترودر

پس از صورت پذیرفتن مراحل فوق نوبت به مرحله تولید ذغال می‌رسد. در این قسمت خاک اره های آماده شده را در داخل دستگاه اکسترودر (فشرده ساز) می‌ریزیم. نحوه عملکرد این بخش به این صورت می‌باشد که زمانی که زمانیکه خاک اره یا موادی از خانواده چوب تحت فشار زیاد همراه با افزایش دما قرار می‌گیرند ماده ای به نام لیگنین از خود آزاد می‌کنند ککه باعث ایجاد چسبندگی بین خاک اره ها شده و باعث تشکیل ذغال می‌شود.

در طول انجام این مرحله باید توجه داشته باشیم که برای داشتن خروجی مطلوب و با کیفیت رطوبت مواد خام باید حداقل 10% باشد. باید دقت شود که دمای بسیار بالا باعث تبخیر رطوبت موجود در مواد خام می‌شود و رطوبت بالا نیز باعث بوجود آمدن بخار داغ بیش از حد از خروجی دستگاه شود . باعث انبساط و تخریب بریکویت ها در خط تولید شود. 

دستگاه اکسترودر ذغال فشرده

کوره

پس از خروج زغال ها از دستگاه اکسترودر، هنوز کیفیت مطلوب را دارا نیستند و دارای رطوبت می‌باشند. در این بخش زغال های تولیدی را بر روی پالت های مخصوصی قرار داده و پالت ها را درون کوره های پخت زغال قرار این می‌دهند. ابعاد و دمای اعمالی به زغال ها از اهمیت بالایی برخوردار ایت زیراکه اگر به عنوان مثال ابعاد کوره مناسب پالت نباشد ممکن است که بخش هایی از زغال های پالت به طور کامل پخته شوند در حالیکه بخش هایی از زغال های پالت هنوز دارای رطوبت باشند.

کوره دستگاه ذغال فشرده

کوره دستگاه ذغال فشرده

نصب دستگاه ذغال فشرده

گروه نوآوران برق با داشتن نیروهای تخصص در زمینه نصب انواع دستگاه های صنعتی آماده ارائه خدمات نصب انواع دستگاه های تولید ذغال فشرده در سراسر کشور می باشد. کافیست با ما تماس بگیرید.

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات کافی در مورد دستگاه زغال، بخش های مختلف آن و روند کارکرد دستگاه را در اختیار شما قرار دهیم. با همراهی ما در شبکه های اجتماعی، ما را در ارائه مقالات بیشتر یاری کنید. 

دانلود PDF مقاله  دستگاه تولید ذغال فشرده


مقالات مرتبط

5637 بازدید 0 زمان مطالعه: 17 دقیقه تاریخ انتشار: 07 خرداد، 1398

انواع راه اندازی الکترو موتورهای القایی در صنعت

راه اندازی الکترو موتور های القایی مهم ترین بخش برای یک مهند...

0 نظر

یک نظر ثبت کنید