درباره ما

وبلاگ

تخصصی نوآوران برق

شروع همکاری خدمات ما

ده ویژگی دوربین مداربسته خوب

چکیده مقاله :

در این مقاله به بررسی 10 ویژگی برتر دوربین های مداربسته خوب میپردازیم. پس از مطالعه این مطلب میتوانید انتخاب بهتری را داشته باشید.

تاریخ ویرایش: 24 شهریور، 1398
دسته بندی : امنیت
ده ویژگی دوربین مداربسته خوب

نصب سیستم های امنیتی مانند دوربین های مداربسته بسیار آسان هستند و از این طریق میتوان حس آرامش را برای خانواده خود به ارمغان آورد. اما چه دوربین مداربسته ای برای ما مناسب است؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمامی کارهای بشر سهل و آسان شده است. مانند ایجاد امنیت . سیستم های امنیتی نیز دستخوش این پیشرفت هستند و مدام درحال پیشرفت هستند. 

در این مقاله 10 ویژگی مهم در انتخاب دوربین مداربسته را برای ما شرح خواهیم داد تا دوربین مورد نظر خود را راحت تر بیابید.

1) سازگاری دوربین مداربسته با آب و هوای منطقه

دوربین های مداربسته ممکن است در هر محیطی نصب شوند. مانند بیرون از ساختمان یا داخل آن . برای دوربین هایی که قرار است بیرون از ساختمان نصب شوند ، باید میزان نفوذ گرد و خاک ، نفوذ آب و بازه دمای کاری آن را مدنظر قرار داد که بسیار مهم است. دوربین هایی با کیفیت ساخت ، ضریب نفوذ های بالاتر به مراتب گران تر از دوربینهای مداربسته معمولی هستند ، اما طول عمر بالاتری را داشته و ارزش خرید بالاتری نیز دارند.

2) اندازه مناسب

اندازه مناسب دوربین مداربسته

با پیشرفت علوم مختلف و پیشرفته تر شدن علم الکترونیک ، میتوان دوربین های مداربسته با اندازه های بسیار کوچکی نیز تولید کرد. اما انتخاب این اندازه بستگی به محلی دارد که قرار است دوربین در آنجا نصب گردد . مثلا نصب دوربین مداربسته کوچک و مخفی در محیط بیرونی ساختمان اصلا مناسب نیست ! چرا که دوربین هایی با اندازه بزرگ تر سارقان را از محل دور میکند و باعث رعب و وحشت آنها میگردد.

3) داشتن کنترل از راه دور

کنترل از راه دور دوربین مداربسته

داشتن کنترل از راه دور برای هر وسیله ای یک مزیت و ویژگی بحساب می آید . برای یک دوربین مداربسته خوب نیز همینطور است. کنترل از راه دور این قابلیت را به شما میدهد که از هرجای دنیا با استفاده از اینترنت تصویر محل کار یا  زندگی خود را ببینید و کنترل بیشتری بر آن داشته باشید.

4) شناسایی حرکت

شناسایی حرکت یکی دیگر از ویژگی های دوربین مداربسته خوب است . یک دوربین مداربسته خوب قادر است حرکات افراد ، اشیا و وسیله های نقلیه را شناسایی کند و به محظ شناسایی شروع به ضبط کنند. البته همه دوربین های مداربسته این ویژگی را ندارند و برای داشتن این ویژگی باید سیستم امنیتی خود را ارتقا دهید.

5) انعطاف پذیری 

دوربین مداربسته گردان - PTZ

دوربین های مداربسته معمولی از یک منطقه خاصی فیلم برداری میکنند و قابلیت چرخش ، بالا و پایین شدن و بزرگنمایی را ندارند . دوربین هایی که این قابلیت ها را دارند PTZ مینامند . انتخاب بین دوربین های ثابت و دوربین های گردان یا PTZ ، بستگی به محل مورد استفاده شما دارد. مثلا اگر میخواهید یک سالن بزرگ را پوشش دهید بهتر است از یک دوربین گردان PTZ استفاده کنید تا از چندین دوربین ثابت ! 

6) داشتن سیستم ضبط صدا و میکروفون

ضبط صدا توسط دوربین مداربسته

در گذشته دوربین های مداربسته قابلیت ضبط و سمع صدا را نداشتند. ولی اکنون اکثر سیستم های مداربسته از این قابلیت بهره میبرند. از این قابلیت برای ضبط صدای محل کار و یا منزل استفاده میشوند. اما تجربه نشان میدهد که این ویژگی در کمتر جایی کاربرد دارد و استفاده از آن در همه محیط ها توجیه چندانی ندارد. 

7) رزولوشن و کیفیت تصویر

کیفیت تصویر مورد نیاز شما تعیین کننده کیفیت دوربین مداربسته است. اگر هزینه لازم برای خرید دوربین مداربسته با کیفیت بالا و رنگی را ندارید میتوانید از دوربین های مداربسته سیاه و سفید استفاده کرد. اما دوربین هایی با کیفیت تصویر پایین اغلب شناسایی سارقان و جزئیات تصویر را سخت و بعضا ناممکن میکنند. 

8) زاویه دید مناسب

زاویه دید مناسب نیز یکی دیگر از ویژگی های دوربین خوب و مناسب است . بعنوان مثال دوربین هایی با زاویه دید 180 و 360 درجه از دوربینهایی با زاویه دید بسیار خوب هستند. بعنوان مثال میتوان از یک دوربین با زاویه دید 180 درجه برای یک پارکینگ استفاده کرد. این درحالی است که در حالت عادی باید از 4 دوربین آنالوگ معمولی به جای آنها استفاده کرد. پس استفاده از این دوربین ها به مراتب بصرفه تر است و دارای کیفیت تصویر بهتری نیز هستند.

9) دید در شب 

از آنجایی که اکثر سرقت ها در تاریکی شب اتفاق می افتند ، باید از دوربین هایی استفاده کرد که توانایی ضبط فیلم در تاریکی را داشته باشند. این قابلیت با استفاده از تابش نور مادون قرمز اتفاق می افتند . البته دوربین هایی وجود دارند که بدون تابش مادون قرمز این کار را انجام میدهند که قیمت بالاتری دارند . 

10) قیمت مناسب

قیمت دوربین های مداربسته بصورت مستقیم با ویژگی های بالا مرتبط است . این ویژگی ها را نیز شرایط شما تعیین میکنند. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از خرید دوربین ، تحقیق کنید و یا از مشاوره رایگان نصب دوربین مداربسته گروه نوآوران برق استفاده کنید .


مقالات مرتبط

5620 بازدید 0 زمان مطالعه: 15 دقیقه تاریخ انتشار: 27 خرداد، 1398

طراحی و نصب دوربین های مدار بسته

طراحی و اجرای دوربین های مدار بسته امروزه یکی از مهمترین نکا...

5125 بازدید 0 زمان مطالعه: 10 دقیقه تاریخ انتشار: 07 تیر، 1398

سیستم اعلام حریق چیست و چه کاربردی دارد

همانطور که همه ما میدانیم ، سالانه چندین آتشسوزی در سراسر جه...

2842 بازدید 0 زمان مطالعه: 5 دقیقه تاریخ انتشار: 20 شهریور، 1398

دوربین مداربسته انالوگ

دوربین های مداربسته از منظرهای مختلفی دسته بندی میشوند که یک...

2887 بازدید 0 زمان مطالعه: 5 دقیقه تاریخ انتشار: 21 شهریور، 1398

نصب دوربین مداربسته برای چه اماکنی مناسب است؟

در این مقاله به شما خواهیم آموخت که چه اماکنی نیاز به چه نوع...

4540 بازدید 0 زمان مطالعه: 5 دقیقه تاریخ انتشار: 21 شهریور، 1398

دوربین مداربسته و کیفیت ضبط تصاویر آن

در این مقاله به بررسی انواع کیفیت های ضبط تصاویر توسط دوربین...

5573 بازدید 0 زمان مطالعه: 5 دقیقه تاریخ انتشار: 23 شهریور، 1398

هشت ویژگی مناسب برای خرید دستگاه DVR

در این مقاله هرآنچه که باید درباره خرید دستگاه dvr بدانید را...

0 نظر

یک نظر ثبت کنید