درباره ما

وبلاگ

تخصصی نوآوران برق

شروع همکاری خدمات ما

دوربین مداربسته هایک ویژن و ویژگی های آن

چکیده مقاله :

 دوربین مداربسته هایک ویژن جزو مطرح ترین برند های حال حاضر در صنعت سیستم های امنیتی بحساب می آید که در این مقاله قصد داریم درباره آن توضیحات جامع و شاملی را خدمت شما ارائه نماییم. برای اطلاع بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

تاریخ ویرایش: 24 شهریور، 1398
دسته بندی : امنیت
دوربین مداربسته هایک ویژن و ویژگی های آن

دوربین های مداربسته توربو اچ دی Turbo HD هایک ویژن:

دوربین مداربسته هایک ویژن

دوربین های توربو HD اولین بار توسط شرکت هایک ویژن به بازار معرفی شد و جایگزین دوربین های آنالوگ  شد که کیفیت مناسبی برای دوربین های مداربسته تحت کابل کشی کواکسیال می باشد. این دوربین ها تحت تکنولوژی HD کار میکنند و وضوح تصویر بسیار بالایی دارند و حتی این دوربین ها را می توان از نظر کیفیت با دوربین های تحت شبکه یا IP مقایسه کرد. و آن ها را بسیار مقرون به صرفه تر از دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP دانست.

از بهترین مزیت های این دوربین ها می توان به جایگزین کردن ساده ی آن ها با دوربین های آنالوگ دانست. زیرا نیازی به تغییر کابل کشی وجود ندارد. ولی میبایست دستگاه DVR تعویض شود که به دلیل وجود اختلاف کیفیت فاحش در تصویر برداری این هزینه معقول می باشد. 

دوربین های توربو HD هایک ویژن از کیفیت فوق العاده ای در تصویر برداری در شب برخوردار هستند و در قابلیت تنظیم هوشمند دارند. فناوری پیشرفته دید در شب در دوربین های هایک ویژن را EXIR نامیده اند. علاوه بر کارکرد خوب این دوربین ها در شب قابلیت ویژه و جذابی دارند که به Defog نامیده میشود این قابلیت به معنای مه زدا می باشد و تصاویر بسیار خوبی در شرایط بخار و مه را برای کاربران فراهم میکند.

دوربین های توربو HD هایک ویژن در کیفیت های 720p HD و 1080p FHD و 1440p FHD+ در  مدل های دام یا همان دوربین های گنبدی و مدل بولت یا تلسکوپی و همچنین دوربین های اسپید دام یا speed dome یا PTZ تولید شده و روانه ی بازار میشود.

دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن

دوربین مداربسته هایک ویژن

دوربین های تحت شبکه یا همان دوربین های IP یا همان Internet Protocol Camera دوربین هایی هستند که تصاویر را تحت شبکه ( شبکه ی داخلی یا اینترنت ) ارسال میکنند. کابل کشی این دوربین ها به وسیله ی کابل های چهار زوجی شبکه انجام میشود. و نحوه ی اتصال این کابل به دوربین های مداربسته IP  به وسیله ی RJ-45 می باشد. 

تغذیه ی این دوربین ها میتواند به دو صورت آداپتوری یا POE باشد. در تغذیه آداپتوری میبایست به همراه کابل شبکه یک کابل برق نیز کشیده شود و به دوربین توسط آداپتور متصل گردد. ولی در سیستم POE یا Power Over Ethernet برق به وسیله ی همان کابل شبکه و به وسیله ی یکی از دوزوجی ها ارسال می شود. ولی برای استفاده از این قابلیت می بایست سوئیچ یا NVR دارای این ویژگی باشد. سوئیچ ها و NVR های دارای POE از قیمت بالاتری نسبت به مدل بدون POE می باشند. استفاده از دستگاه های دارای POE معمولا مواقعی است که از تعداد زیادی دوربین قرار است استفاده کنیم و سیم کشی کمتری را انجام می دهیم.

دوربین های مداربسته تحت شبکه IP را میتوان به دو صورت استفاده کرد. با اتصال به سرور و تعریف دامنه و یا اتصال به دستگاه NVR. سرور ها به دلیل قدرت پردازنده ی قوی ای که در خود دارند تعداد بسیار زیادی دوربین را میتوان با توجه به کشش CPU به آن ها متصل کرد. ولی در دستگاه NVR به همان تعداد خروجی که وجود دارد می بایست دوربین متصل نمود. در پروژه ای بسیار بزرگ که شامل دوربین های مداربسته ی زیادی ( بسته به درخواست کارفرما و یا صرف اقتصادی ) از سرور ها استفاده میشود. و در پروژه های کوچک تر همان NVR پاسخگوی نیاز ماست.

هایک ویژن یکی از پیشتازان در عرصه ی دوربین های مداربسته تحت شبکه بوده و این دوربین ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. دید در شب فوق العاده , کیفیت بسیار بسیار بالا تا 20 مگاپیکسل و بیشتر , تشخیص حرکت فوق العاده سریع , زوم قوی و با کیفیت , کاهش نویز دیجیتال , تعدیل کننده ی نور , استفاده ی مناسب از پهنای باند , فوکوس یا تمرکز خودکار , کنتراست بالا و ویژگی های بسیاری دیگر می باشد.

دوربین مداربسته اسپید دام هایک ویژن

دوربین مداربسته هایک ویژن

دوربین های مداربسته ی اسپید دام , گردان یا PTZ معمولا در وسط سالن های بزرگ و مکان هایی که وسیع باشند نصب می شود. ویژگی بسیار جذاب این دوربین زوم اوپتیکال و بسیار زیاد آن ها می باشد و تا 10 برابر میتواند بزرگنمایی را برای ما فراهم کند. این دوربین ها اندازه ی بزرگی دارند و قیمت بسیار بالایی هم نصبت به سایر دوربین ها دارا میباشند ولی با دارا بودن جوئستیک و موتور بسیار سریع گردان در دوربین میتوان این دوربین ها را به تمامی جهات در 360 درجه چرخاند و تمامی نقاط را مورد بررسی قرار داد و هم چنین این دوربین ها با دارا بودن تنظیم Preset میتوان نقاطی را برای نظارت تعریف نموده و دوربین در زمان های مختلف این نقاط را تحت پوشش خود قرار دهد. این دوربین ها نیز از قابلیت دید در شب خوبی برخوردار هستند و از سرعت خوبی در تصویر برداری بهره مند میباشند.

دستگاه های dvr هایک ویژن

دوربین مداربسته هایک ویژن

این دستگاه ها در دو نوع تولید میشوند. 1.دستگاه DVR آنالوگ 2. دستگاه DVR توربوHD یا آنالوگ HDاین دستگاه ها در سه سری 4.CH چهار کاناله و 8.CH هشت کاناله و 16.CH شانزده کاناله تولید میشوند. 

برای کیفیت های مختلف دوربین هایی که استفاده می کنیم می بایست دستگاه مناسب با آن کیفیت را تهیه کنیم تا بهترین تصویر را برایمان فراهم کند. در دستگاه های آنالوگ کیفیت آن چنانی را مشاهده نخواهیم کرد ولی در دستگاه های HD میبایست دقت کافی در انتخاب دستگاه DVR را داشته باشیم؛ برای مثال DVR های سری G تا 2 مگاپیکسل توانایی ساپورت دارند و برای دوربین های 3 مگاپیکسلی میبایست از سری Q استفاده کنیم و همچنین برای دوربین های 5 مگاپیکسلی از سری U و دوربین های 8 مگاپیکسلی از سری T استفاده میشود. دستگاه های DVR از حافظه ی داخلی برخوردار نبوده  و برای ضبط تصاویر می بایست هارد دیسک جداگانه تهیه و در آن بکار برد. (به مقاله ی کیفیت ضبط تصاویر دوربین های مداربسته رجوع کنید)

دستگاه های nvr هایک ویژن

دوربین مداربسته هایک ویژن

دستگاه های NVR همانند DVR ها وظیفه ی مدیریت دوربین ها و ضبط تصاویر دوربین های مداربسته را دارد با این تفاوت که دستگاه DVR آنالوگ بوده ولی دستگاه NVR به صورت دیجیتال این فرایند را انجام می دهند. دستگاه های NVR در چهار مدل 4.CH و 8.CH و 16.CH و 32.CH تولید میشوند که این دستگاه ها نیز دارای دو مدل POE و ساده میباشند. در مدل POE همانطور که گفته شد احتیاج به تغذیه جداگانه برای دوربین نیست و دستگاه توسط کابل شبکه برق مورد نیاز برای تغذیه دوربین را فراهم میکند. NVR بر اساس پهنای باندی که این دستگاه ها دارند دوربین ها را ساپورت میکنند. به این معنی که هرچه پهنای باند بیشتر کیفیت دوربین و تصاویر بالاتر است. محاسبه ی پهنای باند در این دوربین ها با توجه به رزولوشن مورد استفاده و همچنین کیفیت دوربین محاسبه می شود.

کابل شبکه هایک ویژن

دوربین مداربسته هایک ویژن

هایک ویژن علاوه بر تولیدات سیستم های نظارتی در تولید کابل های بسیار با کیفیت نیز دست دارد. کابل شبکه یک کابل 4 زوجی میباشد که دارای مدل های مختلفی هستند.

کابل شبکه ی cat5 از نوع کابل های شبکه با پهنای باند پایین میباشد و کمتر مورد استفاده قرار میگیرد. کابل های شبکه ی cat6 دارای پهنای باند بسیار بالاتری هستند و خود این کابل ها به چند دسته ی مختلف تقسیم بندی میشوند و عموما در کلاف هایی 305 متری به بازار عرضه میشوند. در ادامه به توضیح انواع کابل های cat6 میپردازیم.

کابل های cat6 UTP : این کابل ها بدون فویل و شیلد میباشند.
کابل های cat6 FTP : این کابل ها تنها دارای فویل هستند.
کابل های cat6 SFTP : کابل های شیلد دار و فویل دار با نویز بسیار پایین و پهنای باند بالا
کابل های cat6 SSTP : شیلد دار و هر زوج داری فویل جدا گانه با نویزی ناچیز و پهنای باند بسیار بالا
کابل های شبکه ی cat7 و همچنین cat8 نیز موجود میباشند که کاربرد های بسیار محدودی دارند و برای پروژه های شبکه های بسیار خاص و ویژه مورد استفاده قرار میگیرند که نیاز به سرعت های بسیار بسیار بالا می باشد.


مقالات مرتبط

5562 بازدید 0 زمان مطالعه: 15 دقیقه تاریخ انتشار: 27 خرداد، 1398

طراحی و نصب دوربین های مدار بسته

طراحی و اجرای دوربین های مدار بسته امروزه یکی از مهمترین نکا...

5084 بازدید 0 زمان مطالعه: 10 دقیقه تاریخ انتشار: 07 تیر، 1398

سیستم اعلام حریق چیست و چه کاربردی دارد

همانطور که همه ما میدانیم ، سالانه چندین آتشسوزی در سراسر جه...

2803 بازدید 0 زمان مطالعه: 5 دقیقه تاریخ انتشار: 20 شهریور، 1398

دوربین مداربسته انالوگ

دوربین های مداربسته از منظرهای مختلفی دسته بندی میشوند که یک...

2834 بازدید 0 زمان مطالعه: 5 دقیقه تاریخ انتشار: 21 شهریور، 1398

نصب دوربین مداربسته برای چه اماکنی مناسب است؟

در این مقاله به شما خواهیم آموخت که چه اماکنی نیاز به چه نوع...

4492 بازدید 0 زمان مطالعه: 5 دقیقه تاریخ انتشار: 21 شهریور، 1398

دوربین مداربسته و کیفیت ضبط تصاویر آن

در این مقاله به بررسی انواع کیفیت های ضبط تصاویر توسط دوربین...

5195 بازدید 0 زمان مطالعه: 5 دقیقه تاریخ انتشار: 23 شهریور، 1398

ده ویژگی دوربین مداربسته خوب

در این مقاله به بررسی 10 ویژگی برتر دوربین های مداربسته خوب...

0 نظر

یک نظر ثبت کنید