درباره ما

وبلاگ

تخصصی نوآوران برق

شروع همکاری خدمات ما

کارت پروپشنال | کارت پروپشنال فشار و سرعت

چکیده مقاله :

کارت پروپشنال کنترل سرعت و فشار یکی از اصلی ترین تجهیزات در زمینه اتوماسیون صنعتی سیستم ها یا ماشین های وابسته به هیدرولیک است.در این مقاله به بررسی انواع این کارت ها میپردازیم

تاریخ ویرایش: ویرایش نشده
دسته بندی : تجهیزات اتوماسیون صنعتی
کارت پروپشنال | کارت پروپشنال فشار و سرعت

کارت پروپشنال در برند های مختلفی در بازار موجود است و بر روی تجهیزات و دستگاه های مختلفی استفاده میشود.

انواع کارت پروپشنال به کارتهای پروپشنال فشار و کارت های پروپشنال سرعت تقسیم میشود که البته این تقسیم بندی به همینجا ختم نمیشود.

ابتدا یک توضیح کلی درباره ی شیر پروپشنال میدهیم تا کار دقیق کارت پروپشنال روشنتر شود.

شیر پروپشنال چیست؟

ما در مقالات قبلی درباره انواع شیر برقی صحبت کرده ایم ولی در این مقاله نیز یک گریزی به آنها خواهیم زد

شیرهای برقی انواع مختلفی دارند . در سایزها ،خصیصه ها و کاربرد های مختلفی در بازار موجود هستند.

بیشتر شیرهای برقی موجود در دستگاه ها از نوع شیرهای برقی صرفا باز و بسته هستند.یعنی در حالتی که فرمانی برای آنها صادر نشده است باز و یا بسته بوده و پس از دریافت فرمان وضعیت باز و یا بسته بودن آنها تغییر خواهد کرد.

اما شیرهای برقی پروپشنال چنین نبوده و صرفا باز کامل و یا بسته کامل نیستند.آنها میتوانند بسته به فرمان دریافتی از سوی کنترلر مقدار خاصی را باز و یا بسته باشند.میتوانیم آنها را به مقدار دلخواه باز و یا بسته نماییم.به همین خاطر است که به آنها شیر های تدریجی نیز گفته میشود.اما کنترلر به تنهایی توانایی کنترل آنها را ندارد و دقیقا اینجاست که نقش کارت پروپشنال فشار و یا کارت پروپشنال سرعت بسیار پررنگ میشود.

به طور کلی، کارت پروپشنال که به نام کنترلر شیر تدریجی و درایور شیر پروپشنال نیز شناخته میشود،کنترل میزان باز و بسته بودن شیر تدریجی و حفاظت از آن میباشد.

کارت پروپشنال با دریافت فرمان از سوی کنترلر یا PLC  که معمولا به صورت فرمان جریانی و یا فرمان ولتاژی 0 تا 10 ولتی است شروع به تزریق جریان به بوبین شیر نموده و در نهایت میزان باز شدن شیر را کنترل میکند.

کارت پروپشنال

همچنین اگر به هر دلیلی مقدار جریان عبوری از داخل بوبین شیر تدریجی بیش از حد مجاز گردد، شروع به محدود سازی و یا قطع کامل جریان میکند.

اما وظایف کارت شیر تدریجی به همینجا ختم نمیشود بلکه برای کنترل یک شیر تدریجی توسط کارت پروپشنال پارامترهای مهم دیگری نیز باید لحاظ گردند.

در این کارت پروپشنال که تولید گروه مهندسی نوآوران برق میباشد پارامتر های شیب تغییر وضعیت و مقدار مینیمم و ماکسیمم فرمان قابل تنظیم بوده و دست طراح و کاربر را باز میگذارد تا به بهترین حالت ممکن کنترل شیر تدریجی با کارت پروپشنال را به دست گیرد.این محصول دارای سازگاری با شیرهای 1 الی 5 آمپر بوده که میتوان از آن برای کنترل طیف عظیمی از شیرهای تدریجی استفاده نمود.

برای تهیه این محصول به صورت تکی و عمده میتوانید با ما تماس گرفته تا ضمن دریافت مشاوره درست از قیمت و نحوه خرید آن نیز مطلع شوید.


مقالات مرتبط

0 نظر

یک نظر ثبت کنید